reklamy.pl

Jak często publikować posty w Social Media?

Jak często publikować posty w Social Media?

Jak często publikować posty w Social Media? Czy trzeba codziennie?

Odpowiedź nie jest taka prosta. Podobnie jak godziny, w których publikujemy, tak i częstotliwość różni się w zależności od marki.

Coś co może świetnie działać u innej marki, niekoniecznie sprawdzi się u Ciebie.

Dlatego tak ważne jest czujne obserwowanie swojego konta i statystyk. Testuj różne godziny, różną częstotliwość, a może przez przypadek odkryjesz coś przełomowego, co idealnie wpasuje się do Twojej marki.

Według badań przeprowadzonych przez Union Metricks, idealna częstotliwość to 1,5 posta dziennie. I to jest świetna wskazówka, jeśli jesteś w stanie zapewnić wysokiej jakości content tak często. Wiadomo jednak, że nie jest to takie proste.

Większa ilość postów zwiększa Twoje możliwości na dotarcie do użytkowników, co może się przełożyć na szybszy efekt, rozwój konta.

Słowo klucz to jakość. Jakość zawsze wygrywa na ilością!

Pamiętaj o tym, żeby po wrzuceniu posta, nie zostawiać go samego sobie: reagujmy, odpowiadajmy na komentarze, wchodźmy w interakcje. To wszystko wzmocni naszą więź i przybliży nas do obserwatorów.

Na podstawie wielu lat doświadczenia, setek przeanalizowanych kont i doświadczeń dziesiątek marketingowców uważam, że warto publikować:
minimum 1 post, a optymalnie 2–4 posty na tydzień. 

Jeśli możesz więcej, zachowując przy tym jakość i konsekwencję np. pół roku, to działaj. W przeciwnym wypadku lepiej jest zrobić 1 super post w tygodniu i go wypromować, niż na siłę tworzyć treści, bo ktoś powiedział, że musi być X dziennie…

To, czego stanowczo Ci odradzam to robienie tego na siłę, nie ma nic gorszego niż niekonsekwencja.

Mam nadzieję, że pomogłem!